weinig beleefd, toch even een berichtje!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anita mulder - WaarBenJij.nu weinig beleefd, toch even een berichtje!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anita mulder - WaarBenJij.nu

weinig beleefd, toch even een berichtje!!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg anita

29 Oktober 2006 | Suriname, Paramaribo

Heej lieve bakra’s!

Hier weer een stukje vanuit Zuid Amerika! Afgelopen week heb ik niet zo heel veel gedaan, dus dit keer een wat korter bericht!

Afgelopen woensdag heb ik weer de sport en spel activiteit uitgevoerd, en dit keer waren er ook buurtwerkers! Een geweldige meevaller moet ik zeggen, want ik had er niet zo heel veel vertrouwen meer in! Maar Mario was er, en ook de twee meiden die het van hem moeten gaan overnemen. Mijn mening over Mario is trouwens wel bijgedraaid, het bleek allemaal wat miscommunicatie te zijn, en Mario zet zich juist erg goed in, hij zit alleen met zijn werk. Vandaar ook dat hij zich terug trekt van de activiteit. De meiden moeten dit dan overnemen. Afgelopen woensdag en vrijdag hebben zij de activiteit gedraaid, en dit ging op zich redelijk. Ook hebben we vrijdag een soort evaluatiegesprekje met ze kunnen voeren zodat wij verder kunnen werken aan ons afstudeerproject. We moeten hier natuurlijk wel wat voor gaan doen! De meiden gaan er nu over nadenken waar ze nog meer van willen leren.
Een van de twee meiden is heel erg serieus en daar kunnen we ook zeker mee verder. De ander zit nu nog langs de kant met haar telefoon en doet verder ook helemaal niets. Het blijkt dat zij voor de “administratieve zaken” is. Beetje punten tellen enzo. Maar eens kijken of we hier nog wat mee kunnen.
Ik ben in ieder geval erg blij dat de meiden er zijn zodat we nu eindelijk kunnen gaan doen waarvoor we hier zijn!!

Verder zijn Anouk en ik afgelopen donderdag naar een soort openingsfeestje van Salsuri geweest. Salsuri is volgend wknd, en dit is een groot salsafestival. Het hele wknd kun je shows kijken van internationalen artiesten, en je kunt workshops volgen.
Donderdag zijn we naar een danscafeetje geweest waar je elke week kunt Salsadansen. Erg leuk, aangezien hier allemaal mannen zijn die supergoed kunnen dansen, en wij al wel 6 lessen hebben gehad!! Ideaal dus, aangezien iedereen met je wil dansen. Verstand op nul en gewoon maar doen dus! Dit veroorzaakt wel veel hilarische situaties op de dansvloer!
Verder was er een cameraploeg aanwezig, aangezien het de opening was voor Salsuri. Er werden ook interviews afgenomen, en aangezien Ellen zo vriendelijk was om voor mij weg te springen zat ik met mijn snoet voor die camera. Blijkt achteraf dat dit live op televisie was en dat bijna iedere Surinamer naar dat programma kijkt! Nu ben ik dus een bekende Surinamer geworden!!

Gister nog weer op stap geweest hier in Paramaribo. Erg gezellig en het word ook steeds leuker, aangezien je steeds meer mensen tegenkomt die je dan ook daadwerkelijk kent! Maar goed, eigenlijk hoeft dat ook niet want iedereen praat toch wel tegen je hier in dit land!
Gisteren ging ik met Anouk naar de supermarkt. Toen we klaar waren stonden aan de overkant van de weg vier Surinaamse meiden achter een hek. Zij wenkten ons, dus wij zijn er even heen gelopen. Het gesprek ging ongeveer zo: Hallo, hoe gaat het? Ja goed met jullie? Ja goed heb je toevallig een broer ofzo? Of een neef? Nee, hoezo? Wij willen graag bij jullie in de familie komen, jullie zijn mooi en wij willen wel naar Nederland.
Dit soort situaties doen zich volgens mij ook alleen maar hier voor. Erg leuk in ieder geval!

Ik heb de opdracht gekregen om meer foto’s op men site te zetten, ik zal binnenkort ff weer foto’s uitzoeken, dus die komen eraan!!

Verder heb ik niet veel meegemaakt geloof ik, of het leven hier begint gewoon te wennen, en de dingen vallen me niet meer zo op…

Tot de volgende keer!!

Bigi brasa,

Anita

  • 30 Oktober 2006 - 12:23

    Aron:

    Hey kanjer!

    Gaat allemaal goed in Zuid Amerika! Gelukkig! Ook super dat het dansen goed gaat en zo'n weekend is helemaal tof! Goed vermaakt? Vast :D!
    Hoop dat de stijgende lijn blijft in het project .. zou niet verkeerd zijn!
    Spreek je snel lief!

    Hele dikke kus en knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

terug in nederland..

16 Januari 2007

de laatste loodjes..

04 Januari 2007

happy new year!!

23 December 2006

Teiwei Gunsi

19 December 2006

tripjes naar het binnenland..
anita

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 16620

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 02 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: