happy new year!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anita mulder - WaarBenJij.nu happy new year!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anita mulder - WaarBenJij.nu

happy new year!!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg anita

04 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal!

Allereerst wil ik jullie allen een gelukkig 2007 toewensen! Afgelopen dagen zijn natuurlijk de feestdagen geweest, en ik moet zeggen dat ik het toch wel vreemd vond om dit ineens heel ergens anders te vieren als thuis. Maar ik moet zeggen dat we er met zijn allen wel een paar leuke dagen van hebben gemaakt!

Zaterdagavond ben ik met een klein groepje naar White Beach geweest. DJ Jean kwam hier optreden, in een grote tent op het strand. Iets wat je dus niet moet missen. Tevens hebben we een hutje gehuurd zodat we daar lekker konden blijven overnachten in onze hangmat! Ik heb erg genoten op het feest! Een hoog Nederlands gehalte, maar wel echt supertof om mee te maken!
Zondagavond, kerstavond, hebben we de verjaardagen van Elisabeth en Anne gevierd middels een bonte avond. Iedereen had leuke stukjes voorbereid, en er werden dus heel wat gekke dingen gedaan! Er werd door de logo’s zelfs een duo wedstrijd georganiseerd voor alle samenwerkende koppels! We streden voor de prijs als zijnde het beste suri super duo
! We moesten hierbij vragen beantwoorden over elkaar, kruiwagen lopen, snoepjes happen, vla voeren, salsadansen en playbacken! Erg leuk dus, en Anouk en ik zijn tevens als het beste suri duo uit de kast gekomen!
Maandag, eerste kerstdag, was iedereen in huis in rep en roer om te koken. We hadden van te voren afgesproken dat iedereen iets zou koken, zodat we een soort grote buffettafel kregen. Ik moet zeggen dat dit erg geslaagd was. Het eten was erg lekker, en iedereen die de hele dag nog in een shortje en hempje rondliep had zich verkleed om er op kerst toch een beetje redelijk uit te zien!
De rest van de week niet heel veel gedaan,behalve een bezoek gebracht aan de hamam. Hier hebben we heerlijk genoten van scrubmassage en daarna nog een massage met olie. Echt heerlijk. Bij dit ontspanningsoort hadden zo ook warme douches! Je kunt je niet voorstellen hoe ik hiervan genoten heb, nadat ik echt al dik drie maanden onder een koude douche sta! Echt heerlijk was dit!

Vervolgens op naar oud en nieuw! Hier werd dat dit jaar ook al op zaterdag gevierd, aangezien veel mensen vanuit hun geloof geen feest mogen vieren op zondag. De winkels in de winkelstraat sloten allemaal om 12 uur in de middag voor de pagara estafette. Dit is een vuurwerkestafette waarbij alle winkels honderduizendklappers afsteken. Je kunt je indenken dat de hele straat dan blauw staat van de rook. Je moet hier echter wel een beetje uitkijken want veiligheid kennen ze niet. Die dingen steken ze gewoon aan en dan moet je maar zorgen dat je uit de buurt bent.
Nadat het meeste vuurwerk is afgestoken gaat iedereen feest vieren, in de winkelstraat en bij t vat (de Nederlandse kroeg, en veruit het grootste terras van Paramaribo). Hier kun je echt de hele dag en nacht terecht voor t feest. We waren dan ook pas tegen vijven thuis in de ochtend.
Zondag hebben we voornamelijk gerelaxed en in de zon gelegen. ’s Middags ben ik nog even de stad in geweest, want weer waren er streetparty’s! Erg gezellig! Op oudjaarsdag sluiten alle kroegen echter tegen tien uur. Het is in Suriname namelijk traditie om om twaalf uur bij je familie te zijn! Wij waren om twaalf uur dan ook allemaal bij elkaar thuis om gezamenlijk vuurwerk af te steken en champagne te drinken!
Vervolgens nog met een klein groepje naar de stad gegaan tegen 2 uur! Hier waren alleen nog de discotheken open, maar dit was erg gezellig! We waren tegen acht uur thuis, precies op tijd om de meiden uit te zwaaien die op trip gingen naar Awarradam.

Afgelopen dinsdag ben ik samen met Anouk nog bij capoeira wezen kijken! Dit is een soort vecht danssport, die redelijk wat mensen hier beoefenen! Erg leuk om te zien, maar niet thuis proberen, daar ben ik al achter gekomen. Ik wou thuis namelijk ff wat oefenen, maar toen ben omgevallen precies in een glas natuurlijk, erg slim, maar wel meteen duidelijk dat dit niet aan mij besteed is. Ik ga wel gewoon verder met salsa dansen!

Qua project loopt het allemaal redelijk oke. Het buurthuis wordt momenteel helemaal verbouwd dus daar kunnen we niet meer in, en dat is erg jammer. Kinderen mogen niet meer in de buurt komen, dus veel kinderen hebben we dan ook niet meer bij de activiteiten. Deze week, en volgende week, ben ik veel bezig met het afronden van dingen, en dit verwerken in een verslag. Zodra dit klaar is, zit mijn taak er hier ook al zo’n beetje op. Wel erg jammer, want het einde komt nu wel heel snel dichter bij, maar ik moet ook toegeven dat ik er wel naar uitkijk om strax weer naar huis te gaan!

Nogmaals een happy new year toegewenst!

Kus en warme brasa,

Anita

  • 04 Januari 2007 - 21:38

    Harry Rodink.:

    Ik ben blij dat je het goede mail adres hebt overgenomen zodat ik toch jou mailen kan ontvangen.
    Ik kom net terug van een avond wake van mijn allerliefste zwager die is op 1 Jan overleden waar we allen erg kapot van zijn. Hoe kan dat nu op zo'n dag.Morgen de begrafenis wat mij erg zal tegen vallen, maar ja. Lieve Anita het doet mij erg goed dat jij het daar zo naar je zin hebt,maar houd er rekening mee dat het opschiet.
    Over twee weken gaan wij ook weer op vakantie naar Tenerife 15 dagen , daar kijk ik erg naar uit na al deze nare dagen wat nu al ongeveer 5 maanden
    duurd. Het werd bekent op 18 Juli dat de man nietweer beter zou wordennet toe wij terug waren uit Thailand.
    Zo Anita dat was het weer en je bent weer op de hoogte van ons gebeuren .
    geniet nog maar even fijn
    Riet en
    Harry

    weer beter werd.

  • 05 Januari 2007 - 12:21

    Renske:

    Hey die Anita!!
    Jij ook de Allerbeste wensen en een HAPPY NEW YEAR!!!
    twas hier met oud en nieuw echt bagger weer...
    Niet lekker buiten staan om 0.00 uur... regen :(
    Maar goed we gaan het nieuwe jaar in vol goede moed... dat we maar weer een mooie zomer mogen hebben!! :)
    Wens jou nog veel plezier en veel succes daaro.. Dikke knuffel van mij

  • 05 Januari 2007 - 16:21

    Tijn:

    Ik had al gesmst maar 2 maar kan geen kwaad! Happy new year babe! X

  • 16 Januari 2007 - 15:28

    Jolanda:

    Hoi Anita,

    Zo te lezen gaat het wel goed met je daar, en vind je ook nog wel de tijd om leuke dingen te doen. Hier bij ons (nederland/action factory) gaat het ook allemaal z'n gangetje. We hebben natuurlijk drukke weken achter de rug, maar de midweken zijn nu weer wat rustiger, zodat iedereen even weer op adem kan komen. Ik vroeg je broer om een e-mail adres en hij vertelde mij van jouw site. Ontzettenhd leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. Gelukkig hadden we ook wel eens wat via Mignon gehoord, maar om wat meer te lezen vond ik echt leuk. Het is zo raar om te lezen dat je nu daadwerkelijk die dingen ziet, die je anders eigenlijk alleen op tv ziet. Alleen al dat wat je schreef over die rivier bij de school waarin gewassen wordt, en de kinderen in de pauze weer datzelfde water drinken!! Onvoorstelbaar, wat zijn wij dan ontzettend rijk en verwend!
    Nou Anita, ik wens je nog een paar ontzettend leuke weken toe daar, zal je site even in de gaten houden, en dan zien we je eigenlijk al heel gauw weer live bij ons in Nederland terug. Nog heel veel plezier gewenst, en tot later!!

    Groetjes Jolanda

    (en ik spreek ook maar even voor de rest: groetjes van al je collega's uit de Action!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

terug in nederland..

16 Januari 2007

de laatste loodjes..

04 Januari 2007

happy new year!!

23 December 2006

Teiwei Gunsi

19 December 2006

tripjes naar het binnenland..
anita

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 16485

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 02 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: