een blanke bakra vanuit Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anita mulder - WaarBenJij.nu een blanke bakra vanuit Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van anita mulder - WaarBenJij.nu

een blanke bakra vanuit Suriname

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg anita

30 September 2006 | Suriname, Paramaribo

30-09-2006
Heej allemaal!

Uieindelijk moet het dan toch maar gebeuren, het maken van een website, en het is me wonderbaarlijk nog aan het lukken ook... weliswaar met wat hulp, maar wat let dat.

Ik zit dus nu in Suriname, en ik woon op het volgende adres:

Slangenhoudstraat 97
Paramaribo Suriname

Ik zit hier inmiddels al weer ruim een week, en de tijd vliegt voorbij! Ik begin me ook steeds meer op mijn gemak te voelen in de groep. Dat was voor mij toch wel even wennen zo’n grote groep meiden. Ik heb dan ook al wel ervaren dat het belangrijk is om je regelmatig even terug te trekken zodat je wat tijd voor jezelf hebt.
Afgelopen week zijn er al weer zulke leuke dingen gebeurd! Het is jammer dat jullie het hier niet met eigen ogen kunnen zien, want dan zou je pas echt een goede indruk krijgen! Ik wil jullie de leuke dingen niet onthouden, dus ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden!
Gister ben ik met de hele groep naar White Beach geweest. Dit is een aangelegd strand aan de Suriname rivier, een klein uurtje hier vandaan. We werden opgehaald met een busje, waarvan de chauffeur ons onderweg wat vertelde over de omgeving. Dit ging merendeels over welke auto’s waren gestolen en welke huizen van drugsgeld waren gekocht. Dat is dus Suriname.
Op White Beach hebben we eerst onze hangmatten opgehangen in onze hut, heerlijk aan het water. Vervolgens de hele dag een beetje gehangen en gezwommen in de rivier(hier was een net geplaatst waarachter piranha’s schijnen te zwemmen, vaag idee!). Ondertussen nog wel twee hevige regenbuien gehad, maar deze waren binnen vijf minuten ook wel weer over.
Vervolgens terug naar huis gegaan en ‘savonds nog wat acrobatiek uitgevoerd met zijn allen, het zag er wellicht niet erg professioneel uit, maar het was wel erg gezellig!

Het is op het terrein van Marcia en Theo(beheerders) met hun dochtertje Merugia ook erg gezellig. Deze mensen zijn erg betrokken bij ons. Laatst hebben ze bij ons pannenkoeken (volgens Laura is het pannenkoeken want we hebben met drie pannen gekookt) gegeten.
Afgelopen maandag was Merugia jarig, ze is drie jaar geworden, dus toen zijn we daar op visite geweest. Lekker thee gedronken en gebak gegeten. Dat verschilt dus niet erg veel met Nederland.

Fietsen doe ik hier inmiddels ook! het is hier alleen erg chaotisch fietsen; we fietsen links en er zijn hier toch heel wat eenrichtingswegen….
Het is ook al voorgekomen dat we een enorme bui op ons hoofd hebben gekregen terwijl we naar huis fietsten.. Anne en ik hebben dit vrolijk afgesloten met een dans in de regen in onze bikini.

Als laatste wil ik nog even kwijt dat ik een rondleiding door de wijk heb gehad waar ik kom te werken. Dit is allemaal erg armoedig, maar vergeleken met het filmpje wat ik op school te zien heb gekregen valt me dit allemaal nog erg mee. Het buurthuis waar ik samen met Anouk kom te werken is erg vervallen, maar dit word als alles goed gaat deze week verbouwd (zonder vergunning en aan te betalen bedrag, want volgens een man van de stichting is dat onzin met zo’n goedbedoelend project).
Er staan al een tweetal activiteiten bekend, maandag vind er een Suricircus plaats, en woensdag is er sport en spel. De stichting verwacht van ons dat we er in ieder geval een activiteit bij bedenken, maar twee mag ook.. Dat houd dus in dat ik nog een vrije dag over heb om hier de buurt te verkennen, heel vervelend!

Verder ben ik bezig ontspanning voor mezelf te zoeken, iets van Salsa dansen of volleybal ofzo, ik ben benieuwd hoe dat er in Suriname aan toe gaat. Volgende keer meer nieuws!

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!!

Bigi Brasa,

Anita

ps. de foto's komen nog, maar de computers zijn vandaag erg langzaam! volgende keer beter hoop ik!!

  • 30 September 2006 - 19:18

    Linda:

    hey meissiej klinkt echt toppiej. dus je hebt de regen dans al gedaan! en ontspanning voor je zelf dan zou ik voor salsa dansen kiezen omdat je ook al ervaringen van stijldansen hebt(ook al is dat een paar jaar geleden) spreekje gauw weer

    kus en knufs linda

  • 02 Oktober 2006 - 20:30

    Aron:

    Hey Lieverd!
    Goed bezig geweest! Echt leuke site hou m in de gate ;)! Had niet verwacht dat jij dit voor elkaar zou krijgen haha .. grapje! Je bent super! Heel veel succes met het werk, maar dat komt wel goed :)!
    Dat salsadansen moet ik gewoon een keer zien ... ben benieuwd! Voor nu wil ik alleen nog ff kwijt dat ik je echt mis en dat ik super veel zin heb om jou kant op te gaan!!
    Love you!!

    Dikke kus en stevige knuffel voor jou!

  • 05 Oktober 2006 - 16:05

    Jan:

    heej meid al veel meegemaakt dus leuk dat je het er al een beetje naar je zin hebt de tijd gaat ook echt wel snel he voor je het weet ben je weer terug maar geniet van de tijd die je daar hebt . bij mij gaat het allemaal goed werk super leuk en verder ook wel . hier nog niet veel beleefd maar komt wel weer gansemarkt komt eraan dus komt helemaal goed . hoe is het uitgaans leven daar .

    groetjes kus mij

  • 17 Oktober 2006 - 14:21

    Oma:

    hallo Anita
    Ik heb je berichten gelezen en dat je het wel naar je zin hebt. Ik ben nu op de verjaardag van Myranda en heb alle foto's van je gezien. Ik stuur je nog wel een brief of kaart. Dat zie je dan wel
    Groetjes van oma

  • 17 Oktober 2006 - 14:38

    Linda:

    Hoi Anita,

    Leuk dat je een eigen site hebt, kunnen wij ook lezen wat je allemaal meemaakt!
    Leuke foto's heb je trouwens gemaakt!
    Nog heel veel plezier!

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2007

terug in nederland..

16 Januari 2007

de laatste loodjes..

04 Januari 2007

happy new year!!

23 December 2006

Teiwei Gunsi

19 December 2006

tripjes naar het binnenland..
anita

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 16497

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 02 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: